Серед заіржавілих залізних "коней” переважно зустрічаються
"Запорожці”, "Москвичі”, ГАЗ-21. Є й вантажівки та навіть мікроавтобуси.
Здебільшого цим машинам давно за тридцять. Аби вирішити проблему, в
КМДА вирішили взяти за взірець практику Мінська й Москви, де подібні
машини вивозять на утилізацію. Зауважимо, у Росії працює п’ять
машинопереробних комплексів, найпотужніший — у Петербурзі — здатний за
добу перетворити на металобрухт 2 тис. машин.
Міську кампанію по прибиранню старих авто з вулиць та
прибудинкових територій ініціює ГУ контролю за благоустроєм КМДА.
"Демонтаж таких авто періодично проводиться нашим комунальним
підприємством, втім є суттєве зауваження — ми прибираємо машини, які не
мають власника і стали предметом колективного звернення громадян або
заявки балансоутримувача території, де розміщувалось покинуте авто.
Обов’язкова умова при цьому — наявність листа від управління ДАІ Києва,
де підтверджується, що авто справді є нічийним, — зазначив "Хрещатику”
начальник ГУ контролю за благоустроєм Сергій Садовой. — Очевидно, що
така непроста процедура відтягує, а інколи навіть і унеможливлює
проведення демонтажу й відновлення благоустрою території. Тому ми
готуємо відповідні проекти нормативно-правових документів, аби створити
підвалини для якнайшвидшого вирішення цього питання”.
У ГУ контролю за благоустроєм пропонують полегшити діючу
процедуру, аби якнайшвидше звільнити вулиці й двори столиці від
покинутого брухту, активно долучивши до розробки нового спрощеного
порядку правоохоронні органи. "Ми переміщуємо покинуте авто на наш
штрафмайданчик для зберігання. Власник авто (якщо такий є) зможе
звернутися до нас із заявою щодо повернення його майна, однак при цьому
він повинен відшкодувати витрати за перевезення та зберігання. Зауважу,
ми прибиратимемо тільки покинуті авто, тобто такі, що не експлуатуються.
Це легко помітити завдяки його незадовільному зовнішньому вигляду.
Мешканці, які звертаються до нас із проханням прибрати авто, мають це
підтвердити”, — пояснює пан Садовой.
Щодо покинутих вантажних авто біля ринків (вони часто
використовуються як склад або точка продажу) позиція міської влади
принципова — такі "залізяки” не тільки спотворюють місто в естетичному
плані, а й несуть санітарно-епідеміологічну загрозу, тож їх потрібно
якнайшвидше прибрати